Reading workshop

In Year 4 we love reading! Therefore, every Thursday we have an awesome Reading Workshop. This workshop is always divided in three different activities, “READ TO ME”, “VISUAL READING” and “POPCORN READING”.

Firstly, in READ TO ME we use the website and application “Epic – Book for kids”. There we can find thousands of books to read. For this specific activity we use the “read to me” functionality, which reads us (no pun intended) the book that we choose. This way we can listen to the words, and we learn how to say them.

Figure 1. READ TO ME

Secondly, in VISUAL READING we have to read a short text and analyze it using our five senses. Then, we have to draw everything that we have “seen”.

Figure 2. VISUAL READING

Finally in POPCORN READING all the members of the group have the same book. One person starts reading and when he or she reaches a stop, they have to say “popcorn” and say the name of another member of the group to continue with the reading.

Figure 3. POPCORN READING

Since we started doing this workshop, all the students are very eager for Thursdays to arrive, as it is a day in which they can relax and enjoy by doing something that we are losing in this day and age: the love for reading

Taller de lectura

¡En 4º de Primaria nos encanta leer! Por ello, todos los jueves tenemos un taller de lectura increíble. Este taller siempre se divide en tres actividades diferentes, “READ TO ME”, “VISUAL READING” y “POPCORN READING”.

En primer lugar, en READ TO ME usamos la página web y aplicación “Epic – Book for kids”. En ella podemos encontrar miles de libros para leer. Para esta actividad específica utilizamos la funcionalidad “read to me”, que nos lee (valga la redundancia) el libro que elegimos. De esta manera podemos escuchar las palabras y aprendemos a decirlas.

En segundo lugar, en VISUAL READING tenemos que leer un texto breve y analizarlo utilizando nuestros cinco sentidos. Luego, tenemos que dibujar todo lo que hemos “visto”.

Finalmente, en POPCORN READING todos los integrantes del grupo tienen el mismo libro. Una persona empieza a leer y cuando se detiene tiene que decir “popcorn” y decir el nombre de otro miembro del grupo para continuar con la lectura.

Desde que empezamos a hacer este taller, todos los alumnos están muy ansiosos de que lleguen los jueves, ya que es un día en el que pueden relajarse y disfrutar haciendo algo que estamos perdiendo en estos tiempos: el amor por la lectura.

Marc Biarnes profesor de inglés Primaria